basenlisette2018.reismee.nl

Party Party, Kater Kater...

Na een lange tocht waarbij we menig Colombiaan hebben zoekgereden over de bochtige en heuvelachtige wegen, komen we aan in Bogota. Na een lange reis van zo'n 8 uur worden we vriendelijk opgewacht door de car rental company die ons direct een oor proberen aan te naaien door te beweren dat wij schade hebben gereden. Na heel stellig te hebben aangegeven dat wij die schade echt niet gaan betalen (aantoonbaar oud/roestig en het feit dat wij een aantal keer om de manager vragen) is het OK en stappen we in de taxi naar de wij Chapinero. Uiteraard hebben wij wel even om een handtekening gevraagd.

Chapinero (wijk van Bogota) is totaal anders dan de vorige wijk waar wij verbleven (Candelaria). De kamer in ons hotel, ondanks de we de douche moeten delen met het hele hotel, is echt super hip en nieuw. We hebben hier 1 nacht om ons voor te bereiden op een weekend partyen. Lisette neemt dit erg serieus en gaat direct op zoek naar een kapper (gen föhn op kamer), nagelsalon, shopping center en wasserette.

Na een voortreffelijk eten bij een heel erg goed en hip Mexicaans restaurant vertrekken we de volgende ochtend naar het chique Four Seasons (wat een fantastische kamer!!). Arturo viert een feestje omdat hij 40 is geworden en dit laten wij natuurlijk niet aan ons voorbij gaan. Super leuk dat we hiervoor uitgenodigd zijn. In de lobby ontmoeten we Jorien, Arturo en de 36 andere feestgangers en gaan er op uit.

We beginnen op grote hoogte (3100 meter) met een culturele tour door de hoofdstad, bezoeken het historisch centrum, het Botero museum en het Plaza Bolivia. Daarna terug naar het hotel om ons klaar te maken voor het diner en party. Dit was allemaal top, wij hebben heerlijk gegeten en de hele avond gedanst in een hippe club op latin hits. Allemaal top geregeld, alleen de kater de volgende ochtend was flink.

De kater was overduidelijk ingecalculeerd want op zaterdag start het programma pas om 15.00 uur. We scoren een goed ontbijt in het hotel en duiken terug ons bed in. Stipt 15.00 staan we klaar (dit stond immers in het programma) om vervolgens op bijna alle andere feestvierders te wachten.... 15.45 stappen we in een halfvolle bus op weg naar het appartement van één van de vrienden van Arturo. Dit blijkt een gigantisch penthouse in de heuvels van Bogota met een prachtig uitzicht met wederom te veel drank. Na een paar uur babbelen en drinken vertrekken we met de bus na het befaamde Andrés Carne de Res....in de bus gaat het feest door. We waren gelukkig lichtelijk voorbereid door de review in de Lonely Planet. Daarin werd aangegeven dat het eten in dit restaurant is als eten in een wasmachine:S Dit klopte redelijk. Wat een bizarre tent met bijzonder aankleding, acts en wederom vlogen de flessen tequila, whisky, wodka en Aguardiente over de tafels.

Ook zondag is de kater weer flink (L iets meer dan B) en proberen deze met een goed ontbijt, Bloody Mary en bier + nog een tweede ontbijtje weg te werken. Dit lukt gelukkig aardig. We bezoeken de B-day boy en Jo 'smiddags nog even en nemen daarna een taxi terug naar het hotel omdat om 20.00 ons vliegtuig vertrekt naar Quito (Ecuador). Met een lichte kater door ons vertrek uit Colombia, maar veel zin in de Galapagos eilanden, vertrekken we....

Foto's zijn beperkt want: what happened at the 40 with 40 party of Arturo stays in Bogota;) Gracias for the great weekend Arturo!

Grtz, B&L

Jorien

Jaaaaa wat was het leuk! En wat leuk dat jullie een deel van je huwelijksreis met ons wilden vieren! Veel plezier nog de rest van de trip!